MALATYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ YABANCI DİL SEFERBERLİĞİ TİME TO SPEAK

Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan 2019-2023 Stratejik Planı doğrultusunda ortaya konulan yabancı dile yönelik tespitler göz önünde bulundurularak, Time to Speak projesinde yabancı dil öğrenmenin bir kültüre dönüştürülmesi; böylece, gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin süreci içselleştirerek ve sahiplenerek daha verimli sonuçlar alınması amaçlanmaktadır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin 

 

Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yabancı Dil Seferberliği - Time to Speak Projesi 

PROJENİN GEREKÇESİ

Değişen dünyada insanların değişim ve gelişimleri de kaçınılmaz bir süreç olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda dil edinimi, her ülkenin yeni ve güncel politikalar ve uygulamalarla desteklediği; vatandaşlarını başta okullar olmak üzere birçok ortamdaki eğitimlerle dünya vatandaşı olmaya hazırladığı bir konudur. Dil eğitimi halk eğitim merkezleri, hafta sonu kursları vb. ortamlarda veriliyor olmakla birlikte, eğitim sürecinin temel omurgasını okullar oluşturmaktadır. Okullarda verilen dil eğitimleri bakanlıkça oluşturulan bir genel müfredat dâhilinde ilerlemekte ve yıl boyunca öğretmenlerden bu doğrultuda çalışmalar yapmaları beklenmektedir. Müfredatın içeriği dört temel beceriyi kapsayacak biçimdedir ancak yapılan gözlemler ve araştırmalar öğrencilerin yabancı dilde kendini ifade etme (Speaking) konusunda sorunlar yaşadığını göstermektedir. Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan 2019-2023 Stratejik Planı doğrultusunda ortaya konulan yabancı dile yönelik tespitler göz önünde bulundurularak, bu projede yabancı dil öğrenmenin bir kültüre dönüştürülmesi; böylece, gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin süreci içselleştirerek ve sahiplenerek daha verimli sonuçlar alınması amaçlanmaktadır.

PROJENİN GENEL AMACI

Yabancı dil edinimini bir ihtiyaç ve gittikçe etkileşimin arttığı dijital dünyanın vazgeçilmezleri arasında görerek öğrencinin bunu bir yaşam kültürüne dönüştürmesi bu projenin genel amaçları arasındadır. Projenin gerekçesinde belirtilmiş olan konuşma becerileriyle ilgili sorunların en aza indirgenebilmesi, öğrencilerin dili içselleştirerek kendilerini rahatça ifade etme konusunda gelişim göstermeleri amacıyla projenin hayata geçirilmesine karar verilmiştir. Bu projede yaparak yaşayarak öğrenme (learning by doing and living) yaklaşımı ön plana çıkarılarak, konuşma (speaking) becerilerinin bu doğrultuda geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

PROJENİN ÖZEL AMAÇLARI

1·Dil becerilerini geliştirmek

2·Dilin günlük hayattaki kullanımını arttırmak

3·Öğrencilerin özgüvenlerini artırmak

4·Kendini ifade yeteneğini geliştirmek

5·Fikirlerini savunma becerileni geliştirmek

6·Ortak faaliyet yürütme becerilerini geliştirmek

7·Akran iletişimini artırmak

8·Karşı tarafın fikirlerine saygı duyulması fikrini benimsetmek

9·Yabancı dile yönelik bazı öğrencilerde olan ön yargıları ve öğrenilmiş çaresizliği yıkmak 

PROJE ÖZETİ

Yabancı dil edinimini bir ihtiyaç ve gittikçe etkileşimin arttığı dijital dünyanın vazgeçilmezleri arasında görerek öğrencinin bunu bir yaşam kültürüne dönüştürmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, dil becerilerini geliştirmek, dilin günlük hayattaki kullanımını arttırmak, öğrencilerin özgüvenlerini artırmak, kendini ifade yeteneğini geliştirmek, fikirlerini savunma becerileni geliştirmek, ortak faaliyet yürütme becerilerini geliştirmek, akran iletişimini arttırmak, karşı tarafın fikirlerine saygı duyulması fikrini benimsetmek, yabancı dile yönelik bazı öğrencilerde olan ön yargıları ve öğrenilmiş çaresizliği yıkmak projenin hedefleri arasındadır. Özellikle konuşma becerileriyle ilgili sorunların en aza indirgenebilmesi, öğrencilerin dili içselleştirerek kendilerini rahatça ifade etme konusunda gelişim göstermeleri amacıyla projenin hayata geçirilmesine karar verilmiştir. Bu projede yaparak yaşayarak öğrenme (learning by doing and living) yaklaşımı ön plana çıkarılarak, konuşma (speaking) becerilerinin bu doğrultuda geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, yabancı dil müfredatının "speaking" kazanımları doğrultusunda her ay "a) in-class/in-school ve b) extracurricular (outdoor)" aktivitelerini içeren bir çalışma takvimi hazırlanmıştır. Öğrencilerin dili içselleştirip konuşabilme becerileri sergilemelerini hedefleyen bu projede, haziran ve Temmuz aylarında proje genel ve özel amaçları şekillendirilmiş; etkinlik akışı belirlenmiştir. Bu doğrultuda, Ağustos ayının son haftası okullarda dil kulüplerinin kurulması için okul müdürlüklerine yazı gönderilecektir. Proje metni doğrultusunda, yıl içerisinde yapılacak faaliyetleri ve dijital araçları tanıtan; yönlendirmelerde bulunan bir e-book hazırlanmaktadır. Sene başı zümre toplantıları Ar-Ge ile ortak yapılması ve bu projenin öğretmenlere tanıtılması gerçekleştirilecektir. Eylül ayı itibariyle proje uygulamaya başlanacaktır. Öğretmenlere, yıl boyunca her ayın içeriği doğrultusunda yapacakları faaliyetler tanıtılacak ve bu faaliyetlerin her ay bir web modüle yüklenmesi sağlanacaktır. Böylece her ayın ürünleri sisteme video, fotoğraf, çıktı vb. biçimlerde yüklenmiş olacaktır. Bu ürünlerin oluşturulmasında en az bir dijital platformdan yararlanılması (Birçok dijital platform ve web2 aracı tanıtılacak ve bunlar aracığıyla ürünlerin ortaya çıkarılması istenecektir.) Çalışmalar öğrenci odaklı olarak programlanacak ve öğretmen mentörlük görevini üstlenecektir. Sene sonunda, "dil festivali" başlığı altında yıl boyunca üretilen ve modüle yüklenen tüm ürünlerin sergilenmesini de kapsayan bir eğlence etkinliği düzenlenecektir. Bu etkinliğe yabancı dil yarışması, karaoke, sergiler vb. etkinlikler de dahil edilecektir. "En ödülleri" adı altında öğrencilerin ve öğretmenlerin çabasını ve üretkenliğini takdir eden ödüller dağıtılacaktır. 




Kaynak: http://malatyaarge.meb.gov.tr/www/yabancidilseferberligitimetospeak/kategori/48
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 7  kişi beğendi